Na początku lipca zorganizowaliśmy  razem ze Stowarzyszeniem Pomocy Dzieciom i Ich Rodzinom "Dajmy Szansę" w Stawigudzie turnus rehabilitacyjny w Bukowinie Tatrzańskiej. Był to nasz drugi wspólnie zorganizowany wyjazd w ten piękny zakątek małopolski. Oprócz codziennej rehabilitacji mieliśmy czas na poznawanie pięknej okolicy, pokonywanie pieszych wędrówek i autokarowe wycieczki.

Wycieczka w Pieniny.  Zapora czorsztyńska.
Pierwsze plany wybudowania sztucznego jeziora powstały w XIX wieku ale Jezioro Czorsztyńskie powstało dopiero w 1997 roku.
Dużą atrakcją jest wymalowanie na murach zapory  różnych malowideł, które widoczne są na fotografiach w 3D.

• pieninyzapora_01
  • pieninyzapora_02
  • pieninyzapora_03
  • pieninyzapora_04

• pieninyzapora_05
  • pieninyzapora_06

Zamek w Niedzicy pochodzi z XIV wieku. Strzegł polsko-węgierskiej granicy przebiegającej nurtem Dunajca. Podobno po 22:00 na zamku ukazuje się duch Białej Damy.

• niedzica_10
  • niedzica_11
  • niedzica_12
  • niedzica_13

Odwiedziliśmy również Dom Kultury w Bukowinie Tatrzańskiej. Podczas naszego pobytu odbywały się tam przedstawienia promujące kulturę małopolską.

• bukowina_dom_01
  • bukowina_dom_02
  • bukowina_dom_03
  • bukowina_dom_04

Pani Małgosia zorganizowała nam spacer z Nordic Walking do miejscowości Brzegi niedaleko Bukowiny Tatrzańskiej.

• brzegi_01

• 2012 12601
  • 2012 15701
  • P703000301

Dotacja Fundacji im. Mariana Kantona na letni wypoczynek dzieci.

W tym roku Kraków zwiedzaliśmy przy 35-stopniowym upale. Podczas naszego pobytu byliśmy ponownie na Wawelu i zwiedziliśmy Komnaty Królewskie oraz Katedrę Wawelską.

• kanton2_01
  • kanton2_02
  • kanton2_03
  • kanton2_04

Podczas naszego spaceru spacerowaliśmy przepięknymi uliczkami Starego Miasta, m.in. ulicą Franciszkańską. Na Rynku Starego Miasta zwiedziliśmy ponownie Kościół Mariacki i Sukiennice.

• kanton3_01
  • kanton3_02
  • kanton3_03
  • kanton3_04

Zwiedziliśmy Podziemia Rynku Krakowskiego. Aby wejść do podziemi trzeba zejść 5 metrów w głąb ziemi. Wejście do ekspozycji znajduje się w Sukiennicach od strony Kościoła Mariackiego.
Wysłuchaliśmy opowieści o początku dziejów średniowiecznego Krakowa, jednego z najcenniejszych miast Europy. W wieku XII Kraków był rozległym zespołem osadniczym, w skład którego wchodził wawelski gród, podgrodzie oraz szereg osad.
W pierwszej połowie XIII wieku  pojawił się w Krakowie układ urbanistyczny. Pośród zabudowy drewnianej zaczęły się pojawiać kościoły romańskie zbudowane z kamienia. Ludność zajmowała się handlem i rzemiosłem.
Podczas zwiedzania ekspozycji natrafiliśmy na cmentarzysko Wiślan, na przedmioty i biżuterię znalezione podczas prac archeologicznych.
Na ścianach ekspozycji pojawiały się różne obrazy w technologii 3D przedstawiające życie średniowiecznego Krakowa. Mogliśmy również obejrzeć inscenizacje legend o Smoku Wawelskim i o powstaniu Krakowa.

• podziemia_02
  • podziemia_03
  • podziemia_04
  • podziemia_05

Byliśmy na najbardziej znanej ulicy Zakopanego - Krupówkach. Spacerkiem doszliśmy do kolejki linowej, którą pojechaliśmy na Gubałówkę.

• kanton5_01
  • kanton5_03
  • kanton5_04
  • kanton5_05

Odwiedziliśmy również grób patrona naszej szkoły Kornela Makuszyńskiego.

• kanton6_01
  • kanton6_02
  • kanton6_03

Spacer na Rusinową Polanę

• kanton1_01
  • kanton1_02
  • kanton1_03
  • kanton1_04

W drodze do Zakopanego odwiedziliśmy Jaszczurówkę.
Kaplica w Jaszczurówce jest przykładem sakralnego stylu zakopiańskiego. Drewniany ołtarz przypomina chatę góralską. Wnętrze kaplicy  zdobią przepiekne witraże projektu Stanisława Witkiewicza.

• kanton7_01
  • kanton7_02
  • kanton7_03
  • kanton7_04

Wycieczka do Morskiego Oka zorganizowało Stowarzyszenie Dajmy Szansę ze środków MZPiT w Olsztynie.Największym jeziorem Tatr jest Morskie Oko. Nad brzegami jeziora widać panoramę najwyższych części Tatr. Wzdłuż południowych brzegów Morskiego Oka wznoszą się granitowe skały. Widać ostre szczyty oraz bardzo wąskie grzbiety nazywane graniami.

• morskieokoi_01
  • morskieokoi_02
  • morskieokoi_03
  • morskieokoi_04

Stowarzyszenie "Nadzieja" wspólnie ze Stowarzyszeniem "Dajmy Szansę" sfinansowały wycieczkę do Doliny Kościeliskiej.
W Tatrach znajdują się największe i najgłębsze jaskinie w Polsce. Znajduje się tam jedyna oświetlona Jaskinia Mroźna, w której zawsze panuje 6 stopni, a na ścianach są białe nacieki przypominające szron.

• dolinakoscieliska_01
  • dolinakoscieliska_02
  • dolinakoscieliska_03
  • dolinakoscieliska_04

Na zakończenie naszego turnusu otrzymaliśmy barwne dyplomy z fajnymi wpisami i podpisami opiekunów. Podpisywaliśmy zobowiązanie, że za rok znowu spotkamy się na tak fajnym turnusie. A więc do zobaczenia za rok.

Stowarzyszenie "Nadzieja" oraz Stowarzyszenie "Dać Szansę" dziękuje Fundacji im. Dr. Mariana Kantona, a także Miejskiemu Zespołowi  Profilaktyki i Terapii Uzależnień w Olsztynie za pomoc w zorganizowaniu letniego wypoczynku.